
- lfpktkpturbxy83ogm3yzc1y2zjyziwyty1ytvhzthlmwi5owzkm2myms5wbmeslqmazf3na-vnajstbc0esm0cow (1.22 MiB) Przejrzano 61 razy
Peugeot 3008 i Peugeot 5008 drugiej generacji, wprowadzone na rynek w 2016 roku, opierały się na platformie EMP2, co umożliwiło zastosowanie silników spalinowych i hybrydowych. W ofercie dostępne były jednostki o pojemności 1.2 PureTech (130 KM) oraz 1.6 BlueHDi (120 KM), a także mocniejsze wersje 2.0 BlueHDi (150 KM). Z kolei model 5008, większy od 3008, oferował przestrzeń dla siedmiu pasażerów oraz większą pojemność bagażnika wynoszącą do 1060 litrów po złożeniu foteli. Obydwa modele zdobyły szereg nagród za design i innowacyjność, w tym wyróżnienie za system infotainment i ergonomię.
Na rynku wtórnym, według raportów, samochody te cechują się różnorodnością ocen dotyczących awaryjności. Z danych wynika, że najczęstsze problemy dotyczyły układu elektrycznego, zawieszenia oraz systemu multimedialnego. Średnie koszty napraw wynoszą około 2000-3000 zł, co stawia je w podobnej kategorii do konkurencyjnych modeli w segmencie SUV. W kontekście popularności, Peugeot 3008 zajmuje czołowe miejsca na rynkach europejskich, co wpływa na dostępność części zamiennych oraz serwisów specjalizujących się w tych pojazdach.