Używany Peugeot 208 II (2019-dziś) – Mały lew z pazurem czy skarbonka? Opinie, usterki, co sprawdzić!
Druga generacja Peugeota 208 szturmem wdarła się na rynek, zachwycając odważną stylistyką i nowoczesnym wnętrzem. To auto, które zdecydowanie wyróżnia się w segmencie B. Ale czy za piękną fasadą kryje się niezawodność i niskie koszty utrzymania, czy może mały lew potrafi pokazać pazury, opróżniając portfel właściciela? Zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoimi doświadczeniami z tym modelem!
Ten wątek ma na celu zebranie w jednym miejscu Waszych opinii, informacji o typowych usterkach, kosztach napraw oraz ogólnych wadach i zaletach użytkowania Peugeota 208 II.
Peugeot 208 II – Pierwsze wrażenia i charakterystyka
Nowy 208 to bez wątpienia stylistyczny przełom. Agresywny przód z charakterystycznymi światłami LED w kształcie "kłów lwa", muskularna sylwetka i nowoczesne wnętrze z i-Cockpitem 3D (w wyższych wersjach) robią świetne wrażenie. Jakość materiałów w kabinie jest na dobrym poziomie jak na ten segment. Auto prowadzi się zwinnie i pewnie, dając sporo frajdy z jazdy po mieście. Bagażnik ma pojemność około 309-311 litrów, co jest wartością akceptowalną w tej klasie.
Typowe usterki i problemy w Peugeot 208 II – na co zwrócić uwagę przed zakupem?
Jak każdy samochód, Peugeot 208 II ma swoje słabsze punkty. Oto niektóre z problemów zgłaszanych przez użytkowników i kwestie, które warto sprawdzić:
- Elektronika i system multimedialny w Peugeot 208 II: Zdarzają się doniesienia o zawieszaniu się ekranu dotykowego, problemach z łącznością Bluetooth czy Apple CarPlay/Android Auto. Czasem mogą pojawiać się błędy różnych systemów.
- Silnik 1.2 PureTech w Peugeot 208 II: Jak w innych modelach koncernu, główną obawą jest trwałość paska rozrządu pracującego w oleju. Zaniedbania serwisowe (interwały wymiany, rodzaj oleju) mogą prowadzić do jego przedwczesnego zużycia i poważnych awarii silnika. Niektórzy użytkownicy zgłaszają też problemy z nadmiernym zużyciem oleju.
- Nierówna praca silnika/usterka silnika w Peugeot 208 II: Pojedyncze zgłoszenia o nierównej pracy silnika i komunikacie "usterka silnika", czasem wymagające interwencji serwisu.
- Elektryczne szyby w Peugeot 208 II: Zgłaszano przypadki problemów z domykaniem się szyby od strony kierowcy.
- Układ hamulcowy w Peugeot 208 II: Warto zwrócić uwagę na stan klocków i tarcz, standardowa kontrola.
- Zawieszenie w Peugeot 208 II: Generalnie jest dobrze oceniane, ale na polskich drogach warto sprawdzić, czy nie ma stuków lub luzów, szczególnie w autach z większym przebiegiem.
- Peugeot e-208 (wersja elektryczna): Wczesne egzemplarze mogły mieć problemy "wieku dziecięcego", dotyczące np. uruchamiania, utraty mocy czy błędów oprogramowania związanych z ładowaniem. Większość powinna być rozwiązana w ramach akcji serwisowych lub aktualizacji.
Zalety Peugeota 208 II
- Atrakcyjny i nowoczesny design: Jeden z najładniejszych samochodów w swojej klasie.
- Wysokiej jakości wnętrze z i-Cockpit: Nowoczesne, dobrze wykonane, choć specyficzna pozycja za kierownicą nie każdemu pasuje.
- Dobre właściwości jezdne: Auto jest zwinne, pewnie się prowadzi i daje przyjemność z jazdy.
- Dobre wyciszenie kabiny jak na segment B.
- Oszczędne silniki (szczególnie Diesel i mocniejsze PureTech przy spokojnej jeździe).
- Dostępność wersji w pełni elektrycznej (e-208).
- Potencjalne problemy z silnikiem 1.2 PureTech (pasek rozrządu, zużycie oleju).
- Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie: Typowe dla segmentu B, ale niektórzy konkurenci oferują więcej miejsca.
- i-Cockpit wymaga przyzwyczajenia: Niektórym kierowcom kierownica może zasłaniać zegary.
- Bazowy silnik 1.2 PureTech 75 KM może być zbyt ospały dla niektórych kierowców.
- Zgłaszane drobne problemy z elektroniką pokładową.
- Ceny dobrze wyposażonych wersji mogą być wysokie.
Używany Peugeot 208 II to z pewnością kusząca propozycja w segmencie aut miejskich. Ważne jest jednak, aby przed zakupem dokładnie sprawdzić interesujący nas egzemplarz, zwłaszcza pod kątem historii serwisowej silnika 1.2 PureTech.
Jakie są Wasze wrażenia z jazdy Peugeotem 208 II? Jakie macie doświadczenia z jego awaryjnością i kosztami serwisu? Czy polecilibyście ten model? Co warto dodać do listy wad i zalet? Zapraszam do dyskusji!