Peugeot 3008 II (od 2016) – Stylowy SUV, który podbił rynek? Opinie, awarie, plusy/minusy

Forum Peugeot 3008 dedykowane jest modelowi, który początkowo zadebiutował jako kompaktowy crossover, a z biegiem lat ewoluował w pełnoprawnego SUV-a klasy średniej. Produkowany od 2008 roku, od 2024 roku dostępna jest jego trzecia generacja.
admin
Administrator
Posty: 13
Rejestracja: 5 wrz 24, 18:36

#1

Post autor: admin »

peugeot-3008-II.jpeg
peugeot-3008-II.jpeg (237.43 KiB) Przejrzano 111 razy

Używany Peugeot 3008 II (od 2016) – Stylowy SUV, który podbił rynek? Opinie, awarie, plusy/minusy

Peugeot 3008 drugiej generacji to model, który bez wątpienia odniósł ogromny sukces, zdobywając tytuł Car of the Year 2017 i serca wielu kierowców. Zmienił swój charakter z nieco nijakiego crossovera w pełnoprawnego, stylowego SUV-a. Ale jak ten popularny model radzi sobie po latach na rynku wtórnym? Czy jego urok nie blednie w obliczu potencjalnych usterek? Zapraszam do dyskusji i dzielenia się doświadczeniami!

Ten wątek poświęcamy kompleksowej ocenie używanego Peugeota 3008 II. Chcemy zebrać Wasze opinie na temat jego typowych problemów, kosztów eksploatacji oraz największych zalet i wad.

Peugeot 3008 II – Kluczowe cechy i pierwsze wrażenia

Design Peugeota 3008 II to jego mocna strona – dynamiczne linie, nowoczesny przód i oczywiście słynny Peugeot i-Cockpit® wewnątrz, z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami. Jakość wykonania wnętrza i użyte materiały są często porównywane do segmentu premium. Auto oferuje komfortową pozycję za kierownicą i dobre właściwości jezdne. Bagażnik o pojemności około 520 litrów jest praktyczny i wystarczający dla większości rodzin.

Typowe usterki i problemy w Peugeot 3008 II – na co zwrócić uwagę?

Mimo wielu zalet, Peugeot 3008 II, jak każde auto, może mieć pewne słabości. Co najczęściej zgłaszają użytkownicy?
  • System AdBlue w silnikach Diesla w Peugeot 3008 II: Podobnie jak w innych modelach koncernu Stellantis, system SCR (AdBlue) może sprawiać problemy. Najczęściej dotyczą one zbiornika AdBlue (awarie czujnika poziomu, pompy) lub krystalizacji mocznika w układzie. Regularne przeglądy i stosowanie dobrej jakości płynu mogą pomóc.
  • Silnik 1.2 PureTech w Peugeot 3008 II: Ten wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy ma też swoją "ciemną stronę" – chodzi o pasek rozrządu pracujący w kąpieli olejowej. Jego degradacja może prowadzić do zatkania smoka olejowego i poważnej awarii silnika. Kluczowe są częste wymiany oleju (co 10-15 tys. km) i regularna kontrola stanu paska.
  • Elektronika i system multimedialny w Peugeot 3008 II: Zdarzają się doniesienia o zawieszaniu się ekranu dotykowego, problemach z systemem nawigacji czy łącznością Bluetooth. Czasem mogą pojawić się błędy różnych czujników lub asystentów jazdy.
  • Automatyczna skrzynia biegów EAT6/EAT8 w Peugeot 3008 II: Generalnie skrzynie te są chwalone za płynność działania, ale zdarzają się pojedyncze sygnały o szarpaniu lub problemach przy większych przebiegach. Ważna jest regularna wymiana oleju w skrzyni, o czym niektórzy zapominają.
  • Zawieszenie w Peugeot 3008 II: Choć zapewnia dobry komfort, na polskich drogach elementy zawieszenia (np. łączniki stabilizatora) mogą wymagać wcześniejszej wymiany. Warto wsłuchać się w jego pracę podczas jazdy próbnej.
  • Akumulator w Peugeot 3008 II: W niektórych egzemplarzach zgłaszano problemy z przedwczesnym zużyciem akumulatora, zwłaszcza w autach z systemem Start-Stop intensywnie użytkowanych w mieście.
Jakie są Wasze doświadczenia z diagnostyką i kosztami napraw powyższych usterek w Peugeot 3008 II?

Zalety Peugeota 3008 II
  • Nowoczesny i atrakcyjny design zewnętrzny i wewnętrzny (i-Cockpit).
  • Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i dobre spasowanie elementów.
  • Komfortowe zawieszenie i dobre właściwości jezdne.
  • Praktyczne wnętrze i spory bagażnik (520 litrów).
  • Szeroka gama silników do wyboru, w tym oszczędne diesle i dynamiczne benzyny.
  • Bogate wyposażenie w wielu wersjach (Allure, GT Line, GT).
  • Dobre wyciszenie kabiny.
Wady Peugeota 3008 II
  • Potencjalne problemy z silnikiem 1.2 PureTech (pasek rozrządu).
  • Możliwe awarie systemu AdBlue w dieslach.
  • Obsługa wielu funkcji przez ekran dotykowy może być dla niektórych kierowców rozpraszająca.
  • Widoczność do tyłu mogłaby być lepsza (ale czujniki i kamera cofania pomagają).
  • Ceny zadbanych używanych egzemplarzy wciąż są dość wysokie.
  • i-Cockpit wymaga przyzwyczajenia – nie każdemu pasuje mała kierownica i układ zegarów.
Podzielcie się swoimi opiniami o Peugeot 3008 II!

Peugeot 3008 II to bez wątpienia jeden z najciekawszych SUV-ów na rynku wtórnym. Przed zakupem warto jednak dokładnie sprawdzić jego historię serwisową i zwrócić uwagę na typowe dla modelu bolączki.

Jakie są Wasze ogólne wrażenia z użytkowania Peugeota 3008 II? Które wersje silnikowe i wyposażeniowe polecacie? Czy napotkaliście jakieś nietypowe usterki? Czekamy na Wasze komentarze! 👇
ODPOWIEDZ