Rozwój elektromobilności w Polsce obserwuje się w kontekście wzrostu liczby stacji ładowania oraz rosnącej floty pojazdów elektrycznych. Do października 2023 roku w Polsce zarejestrowano ponad 60 000 samochodów elektrycznych, a liczba stacji ładowania przekroczyła 2 300. Z kolei hybrydy typu PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) cieszą się dużym zainteresowaniem, jednak ich użytkownicy często napotykają na ograniczenia związane z zasięgiem elektrycznym i czasem ładowania.
Peugeot 408 jako model PHEV oferuje system napędowy składający się z silnika benzynowego o pojemności 1.6 l oraz elektrycznego silnika o mocy 110 KM. Łączna moc układu wynosi 225 KM, co zapewnia przyzwoite osiągi, jednak realny zasięg na samej energii elektrycznej wynosi około 50 km. Użytkownikom hybrydowych modeli często doskwiera również długi czas ładowania akumulatora, który przy użyciu domowej ładowarki wynosi od 3 do 5 godzin. Dla niektórych kierowców oznacza to konieczność częstszego tankowania paliwa, co neguje zalety ekologiczne hybryd.
Peugeot 408: świetny samochód, lecz zbyt droga hybryda i elektryfikacyjne problemy.
-
PeugeotForum.pl
- Posty: 288
- Rejestracja: 17 wrz 24, 11:48
