Peugeot 5008 II (od 2017) – Rodzinny SUV z francuskim szykiem. Czy warto? Opinie, usterki, plusy i minusy

Forum Peugeot 5008 skupia się na modelu, który początkowo był kompaktowym minivanem, a z czasem, w odpowiedzi na zmieniające się preferencje rynku, przekształcił się w SUV-a klasy średniej. Produkowany od 2009 roku, od 2024 dostępna jest jego trzecia generacja.
admin
Administrator
Posty: 13
Rejestracja: 5 wrz 24, 18:36

#1

Post autor: admin »

peugeot-5008-II.webp
peugeot-5008-II.webp (203.96 KiB) Przejrzano 115 razy

Używany Peugeot 5008 II (od 2017) – Rodzinny SUV z francuskim szykiem. Czy warto? Opinie, usterki, plusy i minusy

Druga generacja Peugeota 5008 to spora zmiana wizerunku – z klasycznego minivana auto przeobraziło się w stylowego, dużego SUV-a, który może pomieścić nawet 7 osób. Model ten kusi nowoczesnym designem, przestronnym wnętrzem i i-Cockpitem. Ale jak wygląda jego eksploatacja po kilku latach na rynku? Czy to niezawodny partner dla rodziny, czy może skarbonka na kółkach? Zapraszam do wymiany doświadczeń i opinii!

Ten wątek dedykujemy zbiorczej recenzji używanego Peugeota 5008 II – podzielcie się swoimi spostrzeżeniami na temat awaryjności, kosztów utrzymania, wad i zalet.

Peugeot 5008 II – Pierwsze wrażenia i charakterystyka modelu

Trzeba przyznać, że Peugeot 5008 II przyciąga wzrok. Odważne linie, charakterystyczne dla marki reflektory i nowoczesny i-Cockpit w środku robią wrażenie. Jakość materiałów wykończeniowych jest na wysokim poziomie. Kluczową zaletą jest przestronność – trzy niezależne, przesuwane fotele w drugim rzędzie (każdy z mocowaniem Isofix!) to duży plus dla rodzin. Bagażnik również imponuje pojemnością, oferując około 780 litrów w konfiguracji 5-osobowej.

Typowe usterki i problemy w Peugeot 5008 II – na co zwrócić uwagę?

Mimo wielu zalet, Peugeot 5008 II nie jest wolny od pewnych przypadłości. Na co skarżą się użytkownicy i co warto sprawdzić przed zakupem?
  • Elektronika i system multimedialny w Peugeot 5008 II: Szczególnie w egzemplarzach z początku produkcji zgłaszano problemy z zawieszającym się systemem multimedialnym oraz nieprawidłowym działaniem czujników parkowania. Zdarzają się też komunikaty o usterce radaru.
  • System AdBlue w dieslach Peugeot 5008 II: Jak w wielu nowoczesnych dieslach, mogą pojawić się problemy z układem SCR, szczególnie zimą (krystalizacja płynu AdBlue). Konieczne może być stosowanie dodatków do AdBlue.
  • System wentylacji i klimatyzacji w Peugeot 5008 II: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z wydajnością lub awariami systemu wentylacji. Obsługa klimatyzacji wyłącznie przez ekran dotykowy bywa krytykowana za ergonomię.
  • Świszczące uszczelki drzwi w Peugeot 5008 II: Zgłaszane są przypadki świszczenia powietrza z okolic drzwi przy wyższych prędkościach.
  • Silnik 1.2 PureTech w Peugeot 5008 II: Jak w innych modelach PSA, należy zwrócić uwagę na historię serwisową pod kątem paska rozrządu pracującego w oleju. Wymaga regularnej wymiany oleju (co ok. 10 tys. km) i nie przepada za jazdą wyłącznie na krótkich dystansach.
  • Drobne problemy i akcje serwisowe w Peugeot 5008 II: Zdarzały się akcje serwisowe dotyczące np. okablowania rozrusznika czy filtrów FAP w dieslach. Warto sprawdzić, czy dany egzemplarz był nimi objęty i czy zostały wykonane.
Jakie są Wasze doświadczenia z usuwaniem tych usterek? Czy części są drogie?

Zalety Peugeota 5008 II
  • Atrakcyjny i nowoczesny design zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny (i-Cockpit).
  • Bardzo przestronne i funkcjonalne wnętrze: Trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie, opcjonalny trzeci rząd siedzeń, duża ilość schowków.
  • Ogromny bagażnik (ok. 780 litrów w wersji 5-os.).
  • Komfortowe zawieszenie i dobre wyciszenie kabiny.
  • Wysoka jakość materiałów wykończeniowych.
  • Dobre wyposażenie w wielu wersjach.
  • Oszczędne silniki Diesla, szczególnie polecane na trasy.
Wady Peugeota 5008 II
  • Potencjalne problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach.
  • Obsługa klimatyzacji przez ekran dotykowy nie każdemu odpowiada.
  • i-Cockpit może być niewygodny dla wysokich kierowców (kierownica może zasłaniać zegary).
  • Bazowe wersje silnikowe (np. 1.6 BlueHDi 100/120 KM) mogą być zbyt słabe do tak dużego auta.
  • Ceny używanych egzemplarzy wciąż są relatywnie wysokie.
  • Mniej miejsca nad głową w wersjach z panoramicznym dachem.
Wasze opinie o Peugeot 5008 II są bezcenne!

Używany Peugeot 5008 II to ciekawa propozycja dla dużych rodzin, które cenią styl, komfort i przestronność. Ważne jest jednak, aby wybrać odpowiednią wersję silnikową i dokładnie sprawdzić historię serwisową, szczególnie pod kątem elektroniki i typowych bolączek silników.

Jak oceniacie swojego Peugeota 5008 II? Które wersje wyposażenia i silniki polecacie? Z jakimi usterkami mieliście do czynienia i jakie były koszty ich naprawy? Podzielcie się swoimi doświadczeniami! 👨‍👩‍👧‍👦
ODPOWIEDZ