Używany Peugeot 5008 II (od 2017) – Rodzinny SUV z francuskim szykiem. Czy warto? Opinie, usterki, plusy i minusy
Druga generacja Peugeota 5008 to spora zmiana wizerunku – z klasycznego minivana auto przeobraziło się w stylowego, dużego SUV-a, który może pomieścić nawet 7 osób. Model ten kusi nowoczesnym designem, przestronnym wnętrzem i i-Cockpitem. Ale jak wygląda jego eksploatacja po kilku latach na rynku? Czy to niezawodny partner dla rodziny, czy może skarbonka na kółkach? Zapraszam do wymiany doświadczeń i opinii!
Ten wątek dedykujemy zbiorczej recenzji używanego Peugeota 5008 II – podzielcie się swoimi spostrzeżeniami na temat awaryjności, kosztów utrzymania, wad i zalet.
Peugeot 5008 II – Pierwsze wrażenia i charakterystyka modelu
Trzeba przyznać, że Peugeot 5008 II przyciąga wzrok. Odważne linie, charakterystyczne dla marki reflektory i nowoczesny i-Cockpit w środku robią wrażenie. Jakość materiałów wykończeniowych jest na wysokim poziomie. Kluczową zaletą jest przestronność – trzy niezależne, przesuwane fotele w drugim rzędzie (każdy z mocowaniem Isofix!) to duży plus dla rodzin. Bagażnik również imponuje pojemnością, oferując około 780 litrów w konfiguracji 5-osobowej.
Typowe usterki i problemy w Peugeot 5008 II – na co zwrócić uwagę?
Mimo wielu zalet, Peugeot 5008 II nie jest wolny od pewnych przypadłości. Na co skarżą się użytkownicy i co warto sprawdzić przed zakupem?
- Elektronika i system multimedialny w Peugeot 5008 II: Szczególnie w egzemplarzach z początku produkcji zgłaszano problemy z zawieszającym się systemem multimedialnym oraz nieprawidłowym działaniem czujników parkowania. Zdarzają się też komunikaty o usterce radaru.
- System AdBlue w dieslach Peugeot 5008 II: Jak w wielu nowoczesnych dieslach, mogą pojawić się problemy z układem SCR, szczególnie zimą (krystalizacja płynu AdBlue). Konieczne może być stosowanie dodatków do AdBlue.
- System wentylacji i klimatyzacji w Peugeot 5008 II: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z wydajnością lub awariami systemu wentylacji. Obsługa klimatyzacji wyłącznie przez ekran dotykowy bywa krytykowana za ergonomię.
- Świszczące uszczelki drzwi w Peugeot 5008 II: Zgłaszane są przypadki świszczenia powietrza z okolic drzwi przy wyższych prędkościach.
- Silnik 1.2 PureTech w Peugeot 5008 II: Jak w innych modelach PSA, należy zwrócić uwagę na historię serwisową pod kątem paska rozrządu pracującego w oleju. Wymaga regularnej wymiany oleju (co ok. 10 tys. km) i nie przepada za jazdą wyłącznie na krótkich dystansach.
- Drobne problemy i akcje serwisowe w Peugeot 5008 II: Zdarzały się akcje serwisowe dotyczące np. okablowania rozrusznika czy filtrów FAP w dieslach. Warto sprawdzić, czy dany egzemplarz był nimi objęty i czy zostały wykonane.
Zalety Peugeota 5008 II
- Atrakcyjny i nowoczesny design zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny (i-Cockpit).
- Bardzo przestronne i funkcjonalne wnętrze: Trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie, opcjonalny trzeci rząd siedzeń, duża ilość schowków.
- Ogromny bagażnik (ok. 780 litrów w wersji 5-os.).
- Komfortowe zawieszenie i dobre wyciszenie kabiny.
- Wysoka jakość materiałów wykończeniowych.
- Dobre wyposażenie w wielu wersjach.
- Oszczędne silniki Diesla, szczególnie polecane na trasy.
- Potencjalne problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach.
- Obsługa klimatyzacji przez ekran dotykowy nie każdemu odpowiada.
- i-Cockpit może być niewygodny dla wysokich kierowców (kierownica może zasłaniać zegary).
- Bazowe wersje silnikowe (np. 1.6 BlueHDi 100/120 KM) mogą być zbyt słabe do tak dużego auta.
- Ceny używanych egzemplarzy wciąż są relatywnie wysokie.
- Mniej miejsca nad głową w wersjach z panoramicznym dachem.
Używany Peugeot 5008 II to ciekawa propozycja dla dużych rodzin, które cenią styl, komfort i przestronność. Ważne jest jednak, aby wybrać odpowiednią wersję silnikową i dokładnie sprawdzić historię serwisową, szczególnie pod kątem elektroniki i typowych bolączek silników.
Jak oceniacie swojego Peugeota 5008 II? Które wersje wyposażenia i silniki polecacie? Z jakimi usterkami mieliście do czynienia i jakie były koszty ich naprawy? Podzielcie się swoimi doświadczeniami!