Peugeot 208 II (od 2019) – Mały lew z pazurem czy skarbonka? Opinie, usterki, wady, awarie, co sprawdzić?

Forum Peugeot 208, produkowanego od 2012 roku samochódu miejskiego należącego do segmentu B, który jest następcą popularnych modeli serii 200, takich jak 205, 206 i 207, kontynuując ich bogatą tradycję i sukces sprzedażowy.
admin
Administrator
Posty: 13
Rejestracja: 5 wrz 24, 18:36

#1

Post autor: admin »

peugeot_208_II_1.2_puretech.jpg
peugeot_208_II_1.2_puretech.jpg (176.9 KiB) Przejrzano 73 razy

Używany Peugeot 208 II (2019-dziś) – Mały lew z pazurem czy skarbonka? Opinie, usterki, co sprawdzić!

Druga generacja Peugeota 208 szturmem wdarła się na rynek, zachwycając odważną stylistyką i nowoczesnym wnętrzem. To auto, które zdecydowanie wyróżnia się w segmencie B. Ale czy za piękną fasadą kryje się niezawodność i niskie koszty utrzymania, czy może mały lew potrafi pokazać pazury, opróżniając portfel właściciela? Zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoimi doświadczeniami z tym modelem!

Ten wątek ma na celu zebranie w jednym miejscu Waszych opinii, informacji o typowych usterkach, kosztach napraw oraz ogólnych wadach i zaletach użytkowania Peugeota 208 II.

Peugeot 208 II – Pierwsze wrażenia i charakterystyka

Nowy 208 to bez wątpienia stylistyczny przełom. Agresywny przód z charakterystycznymi światłami LED w kształcie "kłów lwa", muskularna sylwetka i nowoczesne wnętrze z i-Cockpitem 3D (w wyższych wersjach) robią świetne wrażenie. Jakość materiałów w kabinie jest na dobrym poziomie jak na ten segment. Auto prowadzi się zwinnie i pewnie, dając sporo frajdy z jazdy po mieście. Bagażnik ma pojemność około 309-311 litrów, co jest wartością akceptowalną w tej klasie.

Typowe usterki i problemy w Peugeot 208 II – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Jak każdy samochód, Peugeot 208 II ma swoje słabsze punkty. Oto niektóre z problemów zgłaszanych przez użytkowników i kwestie, które warto sprawdzić:
  • Elektronika i system multimedialny w Peugeot 208 II: Zdarzają się doniesienia o zawieszaniu się ekranu dotykowego, problemach z łącznością Bluetooth czy Apple CarPlay/Android Auto. Czasem mogą pojawiać się błędy różnych systemów.
  • Silnik 1.2 PureTech w Peugeot 208 II: Jak w innych modelach koncernu, główną obawą jest trwałość paska rozrządu pracującego w oleju. Zaniedbania serwisowe (interwały wymiany, rodzaj oleju) mogą prowadzić do jego przedwczesnego zużycia i poważnych awarii silnika. Niektórzy użytkownicy zgłaszają też problemy z nadmiernym zużyciem oleju.
  • Nierówna praca silnika/usterka silnika w Peugeot 208 II: Pojedyncze zgłoszenia o nierównej pracy silnika i komunikacie "usterka silnika", czasem wymagające interwencji serwisu.
  • Elektryczne szyby w Peugeot 208 II: Zgłaszano przypadki problemów z domykaniem się szyby od strony kierowcy.
  • Układ hamulcowy w Peugeot 208 II: Warto zwrócić uwagę na stan klocków i tarcz, standardowa kontrola.
  • Zawieszenie w Peugeot 208 II: Generalnie jest dobrze oceniane, ale na polskich drogach warto sprawdzić, czy nie ma stuków lub luzów, szczególnie w autach z większym przebiegiem.
  • Peugeot e-208 (wersja elektryczna): Wczesne egzemplarze mogły mieć problemy "wieku dziecięcego", dotyczące np. uruchamiania, utraty mocy czy błędów oprogramowania związanych z ładowaniem. Większość powinna być rozwiązana w ramach akcji serwisowych lub aktualizacji.
Jakie są Wasze doświadczenia z kosztami napraw tych usterek w Peugeot 208 II? Czy ASO radzi sobie z diagnostyką?

Zalety Peugeota 208 II
  • Atrakcyjny i nowoczesny design: Jeden z najładniejszych samochodów w swojej klasie.
  • Wysokiej jakości wnętrze z i-Cockpit: Nowoczesne, dobrze wykonane, choć specyficzna pozycja za kierownicą nie każdemu pasuje.
  • Dobre właściwości jezdne: Auto jest zwinne, pewnie się prowadzi i daje przyjemność z jazdy.
  • Dobre wyciszenie kabiny jak na segment B.
  • Oszczędne silniki (szczególnie Diesel i mocniejsze PureTech przy spokojnej jeździe).
  • Dostępność wersji w pełni elektrycznej (e-208).
Wady Peugeota 208 II
  • Potencjalne problemy z silnikiem 1.2 PureTech (pasek rozrządu, zużycie oleju).
  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie: Typowe dla segmentu B, ale niektórzy konkurenci oferują więcej miejsca.
  • i-Cockpit wymaga przyzwyczajenia: Niektórym kierowcom kierownica może zasłaniać zegary.
  • Bazowy silnik 1.2 PureTech 75 KM może być zbyt ospały dla niektórych kierowców.
  • Zgłaszane drobne problemy z elektroniką pokładową.
  • Ceny dobrze wyposażonych wersji mogą być wysokie.
Wasze opinie o Peugeot 208 II są kluczowe!

Używany Peugeot 208 II to z pewnością kusząca propozycja w segmencie aut miejskich. Ważne jest jednak, aby przed zakupem dokładnie sprawdzić interesujący nas egzemplarz, zwłaszcza pod kątem historii serwisowej silnika 1.2 PureTech.

Jakie są Wasze wrażenia z jazdy Peugeotem 208 II? Jakie macie doświadczenia z jego awaryjnością i kosztami serwisu? Czy polecilibyście ten model? Co warto dodać do listy wad i zalet? Zapraszam do dyskusji! :car:
ODPOWIEDZ