Używany Peugeot 3008 II (od 2016) – Stylowy SUV, który podbił rynek? Opinie, awarie, plusy/minusy
Peugeot 3008 drugiej generacji to model, który bez wątpienia odniósł ogromny sukces, zdobywając tytuł Car of the Year 2017 i serca wielu kierowców. Zmienił swój charakter z nieco nijakiego crossovera w pełnoprawnego, stylowego SUV-a. Ale jak ten popularny model radzi sobie po latach na rynku wtórnym? Czy jego urok nie blednie w obliczu potencjalnych usterek? Zapraszam do dyskusji i dzielenia się doświadczeniami!
Ten wątek poświęcamy kompleksowej ocenie używanego Peugeota 3008 II. Chcemy zebrać Wasze opinie na temat jego typowych problemów, kosztów eksploatacji oraz największych zalet i wad.
Peugeot 3008 II – Kluczowe cechy i pierwsze wrażenia
Design Peugeota 3008 II to jego mocna strona – dynamiczne linie, nowoczesny przód i oczywiście słynny Peugeot i-Cockpit® wewnątrz, z małą kierownicą i wysoko umieszczonymi zegarami. Jakość wykonania wnętrza i użyte materiały są często porównywane do segmentu premium. Auto oferuje komfortową pozycję za kierownicą i dobre właściwości jezdne. Bagażnik o pojemności około 520 litrów jest praktyczny i wystarczający dla większości rodzin.
Typowe usterki i problemy w Peugeot 3008 II – na co zwrócić uwagę?
Mimo wielu zalet, Peugeot 3008 II, jak każde auto, może mieć pewne słabości. Co najczęściej zgłaszają użytkownicy?
- System AdBlue w silnikach Diesla w Peugeot 3008 II: Podobnie jak w innych modelach koncernu Stellantis, system SCR (AdBlue) może sprawiać problemy. Najczęściej dotyczą one zbiornika AdBlue (awarie czujnika poziomu, pompy) lub krystalizacji mocznika w układzie. Regularne przeglądy i stosowanie dobrej jakości płynu mogą pomóc.
- Silnik 1.2 PureTech w Peugeot 3008 II: Ten wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy ma też swoją "ciemną stronę" – chodzi o pasek rozrządu pracujący w kąpieli olejowej. Jego degradacja może prowadzić do zatkania smoka olejowego i poważnej awarii silnika. Kluczowe są częste wymiany oleju (co 10-15 tys. km) i regularna kontrola stanu paska.
- Elektronika i system multimedialny w Peugeot 3008 II: Zdarzają się doniesienia o zawieszaniu się ekranu dotykowego, problemach z systemem nawigacji czy łącznością Bluetooth. Czasem mogą pojawić się błędy różnych czujników lub asystentów jazdy.
- Automatyczna skrzynia biegów EAT6/EAT8 w Peugeot 3008 II: Generalnie skrzynie te są chwalone za płynność działania, ale zdarzają się pojedyncze sygnały o szarpaniu lub problemach przy większych przebiegach. Ważna jest regularna wymiana oleju w skrzyni, o czym niektórzy zapominają.
- Zawieszenie w Peugeot 3008 II: Choć zapewnia dobry komfort, na polskich drogach elementy zawieszenia (np. łączniki stabilizatora) mogą wymagać wcześniejszej wymiany. Warto wsłuchać się w jego pracę podczas jazdy próbnej.
- Akumulator w Peugeot 3008 II: W niektórych egzemplarzach zgłaszano problemy z przedwczesnym zużyciem akumulatora, zwłaszcza w autach z systemem Start-Stop intensywnie użytkowanych w mieście.
Zalety Peugeota 3008 II
- Nowoczesny i atrakcyjny design zewnętrzny i wewnętrzny (i-Cockpit).
- Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i dobre spasowanie elementów.
- Komfortowe zawieszenie i dobre właściwości jezdne.
- Praktyczne wnętrze i spory bagażnik (520 litrów).
- Szeroka gama silników do wyboru, w tym oszczędne diesle i dynamiczne benzyny.
- Bogate wyposażenie w wielu wersjach (Allure, GT Line, GT).
- Dobre wyciszenie kabiny.
- Potencjalne problemy z silnikiem 1.2 PureTech (pasek rozrządu).
- Możliwe awarie systemu AdBlue w dieslach.
- Obsługa wielu funkcji przez ekran dotykowy może być dla niektórych kierowców rozpraszająca.
- Widoczność do tyłu mogłaby być lepsza (ale czujniki i kamera cofania pomagają).
- Ceny zadbanych używanych egzemplarzy wciąż są dość wysokie.
- i-Cockpit wymaga przyzwyczajenia – nie każdemu pasuje mała kierownica i układ zegarów.
Peugeot 3008 II to bez wątpienia jeden z najciekawszych SUV-ów na rynku wtórnym. Przed zakupem warto jednak dokładnie sprawdzić jego historię serwisową i zwrócić uwagę na typowe dla modelu bolączki.
Jakie są Wasze ogólne wrażenia z użytkowania Peugeota 3008 II? Które wersje silnikowe i wyposażeniowe polecacie? Czy napotkaliście jakieś nietypowe usterki? Czekamy na Wasze komentarze!